Nutrició
Alimentació abans d'un partit de futbol:


El jugador pròxim a un partit, ha de cuidar un poc més el sopar del dia anterior; per a això és
necessari seguir algunes recomanacions.
   · Sopar almenys dos hores abans de gitar-se.
   · Menú ric en carbohidrats (60%).
   · Els aliments han de ser fàcils de digerir: pasta o arròs cuit, ensalada vegetal, peix magre o
truita francesa, fruita o iogurts, pa i aigua.

Un partit al matí:

Desdejuni: 2 hores abans del partit, ingerir principalment cereals amb llet (en abundant quantitat) és
l'ideal ja que els hidrats de carboni provinents dels cereals seran els encarregats d'omplir els dipòsits
de glucogen que són la principal font d'energia en el futbol.

De no comptar amb cereals… llet amb cola cao, torrades amb mantega i melmelada més alguna
fruita, ens ajudaran a traure el partit avant.

Un partit a la vesprada:

Acabar de dinar com a mínim dos hores abans del partit per a una bona digestió.

Esmorzar/Dinar: pasta, arròs, creïlles (cuites) acompanyades d'un bon filet (de pollastre, porc o vedella)i ensalada, per a finalitzar amb fruita.

Piscolabis abans dels entrenaments

   · Fruita fresca madura.
   · Sucs.
   · Entrepà menut (pa).
   · Galetes tipus "Maria" (evitar farciments rics en greix).
   · Barretes de Muesli.
   · Fruits secs (prunes, panses, dàtils, figues, orellanes...).

EXEMPLES DE COMBINACIONS:

   · Iogurt amb cereals, fruita i fruites seques.
   · Got de llet amb cereals i fruita.
   · Torrades amb melmelada.
   · Entrepà xicotet (30-40 gr.pa) de formatge fresc o semi curat, fiambre de titot, pernil York o tonyina. Es pot fer vegetal, en funció de la quantitat de proteïna que es vullga aportar.

Consells pràctics:

   · Realitzar una adequada distribució d'ingestes i horaris: Repartir l'aport d'aliments en 4-5 menjars durant el dia.
   · Es recomana prendre 2-3 peces de fruita al dia, intentant que una siga rica en Vitamina C (taronja, kiwi, mandarina, pomelo, maduixa, etc...).
   · Prendre un mínim d'1,5-2 litres diaris d'aigua, suc o beguda isotònica Hidratar-se abans, durant i després d'un partit o entrenament.
   · Realitzar coccions suaus: planxa, forn, papillota, vapor, bullit ...
   · Moderar els aliments guisats, greixos, fregits, arrebossats i salses